Firmadel, kes soovivad spordiga seotud tooteid või teenuseid toota või spordi kaudu oma tooteid/teenuseid müüa, on sisuliselt kaks võimalikku lähenemist – kas toota selle spordiala tooteid/teenuseid mida tead või läheneda turupõhiselt ehk kus on suurem turg ja suuremad võimalused. Turu suurust saab mõõta mitmeti, siinkohal kasutame kõige lihtsamat meetodit ehk populaarsust.

 

Ka populaarsuse mõõtmisel võib kasutada kaht erinevat kriteeriumi – harrastajate arv või siis fännide hulk maailmas, mida hinnatakse mitmete allikate järgi nagu globaalne TV- jälgijaskond, sotsiaalmeedia jms. Toome alljärgnevalt nende erinevate meetodite järgi välja kaks populaarsemate alade esikümmet käesoleval aastal.

 

Sportytell.com edetabel fännide arvu järgi

  1. Golf – 450 miljonit fänni
  2. Ragbi – 475 miljonit
  3. Pesapall – 500 miljonit
  4. Korvpall – 825 miljonit
  5. Lauatennis – 875 miljonit
  6. Võrkpall – 900 miljonit
  7. Tennis – 1 miljard
  8. Hoki (jäähoki ja maahoki kokku) – 2 miljardit
  9. Kriket – 2,5 miljardit
  10. Jalgpall – 4 miljardit

 

Realbuzz.com edetabel harrastajate arvu järgi koosneb peaaegu samadest aladest, kuid teises järjekorras.

  1. Golf
  2. Pesapall
  3. Lauatennis
  4. Kriket
  5. Tennis
  6. Korvpall
  7. Võrkpall
  8. Maahoki
  9. Sulgpall
  10. Jalgpall

 

Kui võrrelda edetabeleid, siis ragbi ja sulgpall on alad, mida leiab ainult ühest edetabelist. Tähelepanuväärne on see, et Eestis sisuliselt 3-4 ala arvestataval hulgal ei harrastata ega fännata. Nendeks on kriket, maahoki, pesapall ja ragbi. Ka Euroopa mastaabis on harrastajate ning fännide osa kriketis, maahokis ja pesapallis suhteliselt väike, kuigi hetke maailma tipud maahokis on just Euroopast (Belgia, Holland, Saksamaa ja Suurbritannia). Kriketis on nii meeste kui naiste edetabelis maailma esikaheksas Euroopast ainult Suurbritannia, peamine turg on Aasia ja Okeaania piirkond.

Rõõm on siinkohal ära märkida Eesti ettevõtte Krakul tegemisi jalgpalliturul nutikate elektrooniliste sisetaldade arendamise ja tootmise osas.