Maailma turundatavaimad sportlased 2022.a.
Inglismaal baseeruv meediaettevõte SportsProMedia koostöös firmaga NorthStar avaldas hiljuti juba 13.korda oma iga-aastase edetabeli maailma 50 kõige turundatavamast sportlasest (kuigi lisavad sinna juurde veel nimekirja järgmisest 50 sportlast). Selle edetabeli üks eesmärke on võimaldada turundajatel ja ettevõtjatel teha kiiremini targemaid ülemaailmseid sponsorlus- ja investeerimisotsuseid.
Hinnangu andmisel arvestatakse digitaalajastule iseloomulikku sportlaste turundatavuse dünaamilist olemust, kus ei arvestata ainult kuulsust, vaid on võetud arvesse ka palju muid analüütilisi andmeid, sotsiaalmeedia monitooringut, majanduslikku väärtust, ekspertide ja tarbijate seisukohti.
Lõpliku tulemuse moodustavad kolm aspekti:
brändi tugevus – 20% kogusummast
Jälgijaid ja nende ülemaailmset ulatust – 50%
Majanduslik edukus – 30%
Esikümme:
- Ronaldo – 91,21 punkti
- Serena Williams – 67,99 punkti
- Lewis Hamilton – 64,58 punkti
- Lebron James – 58,5 punkti
- Lionel Messi – 53,27 punkti
- Naomi Osaka – 51,62 punkti
- Virat Kohli (India, kriket) – 49,24 punkti
- Alex Morgan – 48,07 punkti
- Sam Kerr (Austraalia, jalgpall) – 48,01 punkti
- Tom Brady – 47,30
Esikümnes on kaks isegi suurematele Eesti spordifännidele võõrast nime, Virat Kohli ja Sam Kerr (tõsisemad jalgpallihuvilised tõenäoliselt siiski teavad). Kriketistaar Kohli jõudmine suurimat turunduslikku väärtust omavate sportlaste hulka pole üllatus, kui arvestada kasvõi kogu nende riikide rahvaarvu, kus kriket äärmiselt populaarne on (ainuüksi India rahvaarv ju ca 1,4 miljardit). Huvitavam on austraallannast jalgpalluri Sam Kerri platseerumine 9. kohale (parim uustulnuk selles listis). Tegemist on siis ainsa jalgpalluriga kel on kolme erineva riigi jalgpalliliiga parima väravaküti tiitel kodus. Praegu Londoni Chelsea nimekirjas oleva 29-aastase palluri auhinnakapis on Inglise, Austraalia ja Ameerika vutiliigade skoorikuninganna tiitel. Oma täpse jala ja osavusega on ta välja teeninud personaalsed reklaamilepingud näiteks Nike’i, EA Sports’i ja Mastercard’iga. Samas jääb ta napilt alla teisele naisjalgpallurile Alex Morganile (USA), tõenäoliselt seetõttu, et USA on riigina edukam jalgpallimaa olnud ja seetõttu on teda rohkem rahvusvahelises pildis nähtud.
Tähelepanuväärne on ka fakt, et esiviisik hakkab jõudma karjääriga ühele poole (Serena teadupärast juba lõpetas), mistõttu loodetavate edukate sportlike tulemustega tulevikus nende turundusliku väärtust hinnata ei saa, pigem elatakse ja teenitakse mineviku pealt.
Esimese saja hulgas Eesti sportlasi polnud.
Ülejäänud nimekiri on saadaval 50mm.sportspromedia.com